Terminale płatnicze pozwalają na obsługę klientów, którzy na co dzień korzystają z kart płatniczych przy płaceniu za towary i usługi. Takich klientów systematycznie przybywa - jest to ogólnoświatowy trend - ostatnio także bardzo mocny w Polsce, który pozwala na bezpieczniejsze korzystanie z pieniędzy.
Terminale, które potrafią więcej
Terminale płatnicze spółki Polskie ePłatności przede wszystkim pozwalają
obsługiwać płatności kartowe wszystkich wiodących organizacji płatniczych, w tym: Visa, Visa Electron, V Pay, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro, Diners Club, Discover i American Express
Ale od dobrych terminali można wymagać więcej niż tylko obsługa płatności kartami. Mogą one dodatkowo:
obsługiwać doładowania telefonów komórkowych - za zasilenie telefonu użytkownik zapłaci tak jak chce – gotówką lub kartą. Obsługiwane są zarówno usługi głównych graczy rynkowych, takich jak Orange, Plus, T-mobile, Play jak i operatorów o mniejszej liczbie abonentów jak Skype, Sferia czy Telegrosik. Uruchomienie w terminalu możliwości doładowań telefonów komórkowych to nie tylko rozszerzenie wachlarza usług, ale także źródło dodatkowych przychodów. Polskie ePłatności dają Klientom upust od wartości każdego sprzedanego kuponu doładowującego
obsługiwać usługę Cashback – wypłatę gotówki podczas zakupów. Użytkownik karty może wypłacić jednorazowo kwotę do 200 zł. Usługa ta przyciąga Klientów i pomaga zredukować koszty zarządzania gotówką
obsługiwać płatności za rachunki – Transkasa, bezpieczna, znana na rynku usługa banku BPH SA. Za rachunki Klient zapłacić będzie mógł nie tylko gotówką, ale także kartą. Korzystający z tej usługi Klienci mogą bezpiecznie i wygodnie opłacać rachunki podczas codziennych zakupów. Korzytanie z usługi niesie zyski klientom sklepów oraz właścicielom placówek, w których jest ona realizowana. Za wykonywaną pracę, akceptujący rachunki otrzymuje wynagrodzenie
obsługiwać karty zbliżeniowe - płatności zbliżeniowe przyspieszają i usprawniają proces obsługi płatności, ponieważ transakcja rozpoczyna się i kończy wraz ze zbliżeniem karty do czytnika
drukować kupony rabatowe
obsługiwać programy lojalnościowe - spółka Polskie ePłatności obsłuży cały proces: projekt graficzny i wydawanie kart, naliczanie punktów w terminalu POS, obsługa bazy kart, raporty itd. Do obowiązków właściciela firmy należy jedynie promocja programu i dystrybucja kart wśród Klientów
obsługiwać karty podarunkowe - karty do zakupów w ulubionym sklepie - to sposób na trafiony prezent, we właściwym fasonie, rozmiarze czy kolorze. Dlatego lubią je Klienci. Właściciele sklepów lubią je z innych przyczyn - są dla nich dobrym źródłem dodatkowych przychodów, budowania znajomości marki i zadowolenia Klientów. Pomagają także w rozliczaniu reklamacji czy zwrotów w sposób bezgotówkowy
Terminale, które pomagają sprzedawać
Możliwość wykorzystania fragmentów wydruków potwierdzających płatność do własnych celów firmy, pozwala użyć je do przekazu marketingowego. Istnieje możliwość zamieszczenia np. logo firmy, zachęty do zakupów, informacji o promocjach czy programach lojalnościowych. Korzystanie z tej usługi możliwe jest po zalogowaniu się do specjalnej sekcji serwisu WWW i nie wymaga specjalistycznej wiedzy, jest łatwe i dostępne dla każdego przeciętnego użytkownika komputera.
Uniwersalne w komunikacji z centralą
W zależności od możliwości i lokalizacji punktu terminale mogą łączyć się z centralą za pomocą tradycyjnej linii telefonicznej, internetu lub modułu GPRS. Pozwala to na obsługę klienta nawet w miejscach, w których nie można zapewnić idealnych warunków komunikacyjnych.
Spółka Polskie ePłatności
Spółka ta, jako podmiot obsługujący system płatności za pomocą terminali kart została powołana do życia przez dwie renomowane firmy: Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych (PWPW) oraz OPTeam SA.
OPTeam SA jest polską firmą informatyczną działającą z dużymi sukcesami od 1988 roku. Oferuje rozwiązania, produkty i usługi IT na światowym poziomie. Długoletnie doświadczenie w tworzeniu i obsłudze aplikacji dla terminali POS dało OPTeam kompetencje do samodzielnego działania na rzecz rozwoju krajowego rynku płatności elektronicznych.
Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych to firma należąca do Skarbu Państwa, założona w 1919 roku. Odbiorcami usług PWPW są: Narodowy Bank Polski (produkcja banknotów), Ministerstwo Finansów (banderole akcyzowe), Ministerstwo Infrastruktury (prawa jazdy i dowody rejestracyjne), MSWiA (dowody osobiste i paszporty, banki (blankiety czekowe oraz karty płatnicze).
Partnerem Polskich ePłatności, który gwarantuje i nadzoruje rozliczanie transakcji kartowych jest jeden z największych polskich banków, Bank BPH, członek grupy GECapital. Bank pełni rolę Agenta Rozliczeniowego.